Blog

Tekrar Formunuza Kavuşmak

Yayın tarihi: 10 Ağustos 2014

Yeni doğum yaptınız ve kilo mu vermek istiyorsunuz? Unutmayın bebeğinizi dünyaya yeni getirdiniz ve vücudunuzun iyileşmek için zamana ihtiyacı var.

Dolayısıyla hamilelik sırasında aldığınız kiloları vermek için acele etmeyin. Bu süreci aceleye getirmek vücudunuzun kendine gelmesi için gereken süreyi uzatabilir. Belki ameliyat izleriniz olacak. Vücudunuz tekrar eskisi gibi olmayacak gibi hissedeceksiniz fakat bütün bunlar ne kadar olağanüstü bir başarı elde ettiğinizi gösterir. Unutmayın, doğumdan sonraki 6 hafta egzersiz yapmanız önerilmemektedir. Hatta sezaryenle ile doğum yaptıysanız bu süre 12 haftaya çıkmaktadır.

Doğumdan sonra sağlıklı beslenmeyle birlikte hafif egzersizler yapmalısınız. Özellikle emzirirken, ağır egzersiz yapmamaya dikkat edin. Bu vücudun süt üretimini etkiler ve ağır vajinal kanamalara neden olabilir. Emziren anneler sütlerini etkilemeyecek şekilde egzersiz yapmaya dikkat etmelidir.

Bebeğiniz olduğu zaman en önemli konu egzersiz yapmaya zaman bulmaktır. Ancak bu konuyu bebeğinizi dahil edecek ve daha eğlenceli hale getirecek yollar da vardır. İşte size bazı fikirler: 

  • Küçük egzersizlerle başlayın. Bebek arabasını alarak günlük küçük yürüyüşlere çıkın. Bu, hem kilo vermenizi hem de bebeğinizle evden çıkmanızı sağlar.
  • Yavaşça alt karın kas egzersizleri yapın (mekik çekmeyin) çömelme, yerde yapılan kalça hareketleri gibi hareketlerle başlayabilirsiniz.
  • Yoga ve pilates yapabileceğiniz hafif egzersizlerdir. Ayrıca sadece annelerin gitmesi için uygun pek çok kurs vardır.
  • Yüzme bir diğer sağlıklı ve bebeğinizle beraber yapabileceğiniz bir alternatiftir.
  • Eğer bir spor salonuna gitmek isterseniz, 30 dakikalık hızlı egzersizler yapabileceğiniz yerler de bulunmaktadır.

Bebeğinizi bırakma konusunda endişeleriniz varsa sadece anne ve bebeklerin katıldığı kursları da araştırabilirsiniz. Böylece hem eski formunuza dönmeye başlayıp hem de bebeğinizle eğlenceli vakit geçirebilirsiniz. Gene bebeğinizle beraber katılabileceğiniz uygun anne bebek yüzme kurslarını da bulabilirsiniz.

Zamanla egzersiz seviyenizi arttırın. Bu sizin hem güvenle hem de daha hızlı form tutmanızı sağlayacaktır. Haftada 5 gün, 30 dakikalık egzersizler yapmayı hedefleyin ve zamanla bunu arttırın.